Dzień lenia czyli regeneracja



Dlaczego robię dzień lenia ?

Jest to jeden z ważniejszych dni w systemie treningowym.
Każdy trening wywołuje reakcje w naszym ciele, dzięki której stajemy się silniejsi i bardziej wytrzymali. Ten proces jest naturalny i normalny, ale łatwo jest go zakłócić zbyt dużym przeciążeniem organizmu. Trenując dużo kroczymy po cienkiej linii miedzy odpowiednią stymulacją prowadzącą do progresji a przetrenowaniem.

Ciężko jest wrócić do formy po zajechaniu organizmu czujemy się ospali nie chce się robić treningu, wpływa to tez na nasze libido i również możemy zacząć tyć.
Więc planując swój cykl treningowy zawsze pamiętam o regeneracji bezpośrednio po treningach a również robię dzień lenia. Dłuższą przerwę regeneracyjną czyli 5 dni lenia wprowadzam mniej więcej po 12 tygodniach ciężkich treningów. Po sezonie robię też miesięczne roztrenowanie i miesiąc bez dyscypliny treningowej. Dzięki temu wszystkiemu mimo 47 lat i 35 w sporcie jestem wciąż w formie a dzięki diecie ketogenicznej w bardzo dobrej formie :)

Jest takie stare przysłowie. LEPIEJ ODPOCZĄĆ NIŻ CHU..WO POTRENOWAĆ !!!

Jak się regenerować ?

1
Przede wszystkim zawsze miej zaplanowaną regenerację żeby to nie było tak że będziesz odpoczywał bo już nie masz sił. Wtedy jest za późno         

2
Sen Ja osobiście z tym mam zawsze problem. Jednak staram się jak mogę dbać oto żeby spać dłużej i mocniej. Robię tak

- wietrzę pokój co najmniej 15 minut
- na godzinę przed snem wyłączam komputer i telewizję. Kładę się i czytam
- zasłaniam żaluzje
- stwarzam ciszę w pokoju
- w popielniczce palę liście laurowe. Super sprawa polecam

3
Wszędzie piszą unikaj alkoholu. Ja akurat jestem innego zdania wszystko jest dla ludzi w odpowiednich ilościach. Piwo po ciężkim wysiłku to super sprawa a nawet po wyścigach często piło się mocniejszy alkohol i bardzo dobrze to działało. Po pierwsze rozrzedza krew :) ułatwia zaśnięcie oczywiście w umiarkowanej ilości. Na drugi dzień człowiek jak nowo narodzony, gotowy do startu

4
Nawodnienie
Dobrze jest się ważyć przed ciężkim treningiem i po nim i na każdy utracony kilogram wypić należy półtora litra wody wysoko mineralizowanej. Również przed takim treningiem trzeba oto zadbać np elektrolity i woda z solą.

5
Rozciąganie podobno pomaga Ja przez te wszystkie lata bardzo rzadko się rozciągałem. Teraz na starość częściej. Czytałem książkę o jednym z najlepszych ultra maratończyku na świecie i pisał że nigdy się nie rozciągał. Więc jak to jest nie wiem na pewno pomaga mobilizacja, rolowanie to stosuje codziennie rano i na prawdę czuję różnicę

6
Zimne kąpiele najlepiej codziennie rano prysznic Ja polecam pięć minut razem z moczeniem głowy, niesamowity reset. Po treningu może być prysznic zmienny ciepło zimny.  Do tego raz w tygodniu zimna kąpiel.

7
Odpowiednie odżywianie U mnie jest to dieta ketogeniczna ZDROWA !!! Jak najmniej przetworzonego świństwa. Dużo zdrowych tłuszczy, spora ilość białka i umiarkowana ilość węglowodanów głównie z warzyw i owoców nisko węglowodanowych na dzień dzisiejszy wygląda to tak
Ważę 73 kg spożywam kalorii około 2400
Białko do 140 g
Tłuszcze 190 g
Węglowodany do 50 g
Nie ładuję nic około treningowo. Uważam że najlepszą rzeczą przed treningiem jest kawa z mct. Lub moja przed treningówka https://youtu.be/ewFRCdGPnbs

8.
Różnego rodzaju masaże, sauny na mnie osobiście źle wpływają. Ciężko wrócić następnego dnia na trening i trudno się rozkręcić. Jednak wiem że spora ilość osób czuje się lepiej. Jeżeli znowu przyzwyczaisz organizm do zbyt częstych masaży on sam spowolni swoją regeneracje wyczekując na pobudzenie.

9.
Teraz bardzo ważna rzecz która uważam że robi niesamowita robotę to codzienna poranna medytacja z metoda oddechową Wima Hofa. To działa  cuda https://youtu.be/aGF1HTJeJc4 tutaj jest moja codzienna rutyna

  
      
  

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Keto chleb mój ulubiony

Keto pierogi z kapusta i grzybami

Keto CHLEB