Posty

Wyświetlanie postów z październik, 2019

Keto idealne śniadanie

Grafika
SKŁADNIKI na 3 porcje  300 g kalafiora  300 g szpinaku  30 g masła  30 g oleju kokosowego  200 g kiełbasy  6 jajek  cebula  2 ząbki czosnku  200 g śmietany 30 % sól  pieprz  kminek  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA  Kalafiora ścieramy na grubych oczkach. Kiełbasę podsmażamy na jednej łyżce masła. Zdejmujemy z patelni. Wrzucamy resztę masła  i dodajemy pokrojoną cebulę i przeciśnięty czosnek. Smażymy do zeszklenia Dodajemy szpinak, przyprawiamy i mieszamy. Wrzucamy kalafiora, śmietanę i dusimy 5 minut po tym czasie zdejmujemy pokrywkę dodajemy kiełbasę i gotujemy dalsze 5 minut. Jajka sadzone smażymy na oleju, podajemy położone na kalafiorze   MAKRO  KCAL  2188 BIAŁKO  106 g  TŁUSZCZE  178  g WĘGLOWODANY  42  g

keto pomidorowa z kiszoną kapustą

Grafika
SKŁADNIKI na 6 porcji  1 litr keto rosołu 500 g kiszonej kapusty 1 cebula 700 ml passaty pomidorowej  100 g oliwy z oliwek  30 g oleju kokosowego  500 g golonki z rosołu 200 g śmietany 30% sól pieprz SPOSÓB PRZYGOTOWANIA  Kapustę wyciskamy i szatkujemy razem z cebulą. Na patelni rozgrzewamy oliwę i podsmażamy najpierw cebulę po paru minutach dodajemy kapustę. Smażymy 10 minut i wlewamy passate pomidorową i przyprawiamy Zalewamy wszystko rosołem z golonką i olejem kokosowym. Gotujemy 20 minut po czym wlewamy śmietanę  MAKRO  KCAL  3617 BIALKO  178 g  TŁUSZCZ  280 g WĘGLOWODANY  66,7 zdjęcie zrobione przez koleżankę jej profil na Instagramie @kashmir_foto #keto #ketodieta #ketoprzepisy #ketozupa #ketoobiad #ketoodchudzanie #dietaketogeniczna 

Keto zielony omlet

Grafika
SKŁADNIKI na 3 porcje 100 g szpinaku 100 g sera cheddar  200 g śmietanki 30% sól pieprz 7 jajek  40 g masła klarowanego 250 g sera feta 150 g wędzonej makreli SPOSÓB PRZYGOTOWANIA Szpinak, starty cheddar i śmietanę dodajemy do blendera. Miksujemy do momentu uzyskania jednolitej masy. Przyprawiamy i dodajemy jajka, mieszamy do połączenia. Smażymy na maśle jak zaczyna się ścinać dodajemy makrelę i fetę, przykrywamy i dusimy 2 minuty  MAKRO   KCAL 2889 BIAŁKO  151 g TŁUSZCZ  244 g WĘGLOWODANY  26 g    #keto #ketoza #ketośniadanie #dietaketogeniczna 

keto zupa prozdrowotna

Grafika
SKŁADNIKI na 3 porcje  100 g obranej i pokrojonej cebuli 3 ząbki czosnku posiekanego 2 łyżeczki świeżego startego imbiru 1 papryczka chilli posiekana 1 łyżeczka kminku 1 łyżeczka Garam Masala 1 puszka pomidorów 1 puszka mleka kokosowego 500 ml keto rosołu 200 g śmietany 30 %  50 g oleju kokosowego SPOSÓB PRZYGOTOWANIA  Podsmażamy cebulę z czosnkiem, po paru minutach dodajemy imbir, kminek, garam masale i chilli. Smażymy dwie minuty i wrzucamy resztę składników. Gotujemy 20 minut. Odstawiamy do przestygnięcia i blendujemy. Podajemy z ryżem Super zupa na tą porę roku pomaga zwalczać wszelkiego rodzaju przeziębienia MAKRO  KCAL  1555 BIAŁKO  39,2 g TŁUSZCZ  136 g  WĘGLOWODANY  51,6 g 

Keto sałatka ala cesar

Grafika
SKŁADNIKI na 6 porcji  800 g piersi z kurczaka  700 g sałaty lodowej 500 g pomidorków 110 g sardynek w oleju 150 g oliwy z oliwek  350 g jogurtu greckiego  5 ząbków czosnku  150 g sera cheddar  3 żółtka  150 g białego wytrawnego wina  kurkuma  curry sól  pieprz  sok z połowy cytryny łyżka musztardy  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA  Do miski wlewamy jogurt grecki, wsypujemy 2 g kurkumy i 2 g curry. 2 ząbki czosnku przeciskamy przez praskę , dodajemy do jogurtu z przyprawami. Dodajemy niewielką ilość soli i mielonego pieprzu, podlewamy 50 g oliwy i mieszamy. Piersi kurczaka myjemy, osuszamy, następnie obtaczamy w marynacie, miskę przykrywamy folią i odstawiamy na 10-15 minut do lodówki. Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia wylewamy niewielką ilość oliwy, wykładamy piersi kurczaka, na wierzch kurczaka wykładamy pozostałą marynatę. Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni na mniej więcej 40 minut. 3 ząbki czosnku przeciskamy przez praskę i

Keto placki z karmelizowanym jabłkiem

Grafika
SKŁADNIKI na 3 porcje  Jabłko  50 g orzechów włoskich  50 g mąki migdałowej  50 g maki kokosowej  50 g ziaren słonecznika  150 g masła  5 jajek  100 g mleka migdałowego  2 łyżeczki proszku do pieczenia  cynamon  gałka muszkatałowa  sól SPOSÓB PRZYGOTOWANIA  Jabłko kroimy w kostkę. Rozgrzewamy 50 g masła na patelni i dodajemy jabłko, doprawiamy cynamonem, gałką i solą. Smażymy do zarumienienia. Słonecznik mielimy i mieszamy z wszystkimi suchymi składnikami. Dodajemy jajka, mleko i roztopione 50 g masła oraz połowę usmażonych jabłek. Opcjonalnie słodzik Smażymy placki na maśle robimy małe placuszki łatwiej przerzucić.   MAKRO  KCAL  2711 BIAŁKO  79 g WĘGLOWODANY  60 g TŁUSZCZE  242 g 

KETOZA czy sprawdzi się w sporcie

Grafika
Przede wszystkim żeby keto sprawdziła się w prawdziwym sporcie. To trzeba być do niej bardzo dobrze zaadoptowanym i nikt nie jest wstanie powiedzieć ile to będzie trwało. Po drugie trzeba się adoptować w czasie roztrenowania a nie kiedy robi się mocne treningi. Przecież wyszło już na jaw to co ja mówiłem już rok temu że w kolarstwie zawodowym na najwyższym poziomie stosowane są ketony. Myślę że jest to najlepsze paliwo dla organizmu a tym bardziej w sportach wytrzymalosciowych przede wszystkim brak odcięcia prądu z powodu braku paliwa. Ale na pewno ketony z przeciętnego sportowca nie zrobią mistrza po prostu trzeba trenować. Co do ładowania węgli przed startem czy ciężkim treningiem to jest tak że później w trakcie jazdy czy biegu czujesz odcięcie i może Ci się wydawać że keto jest do dupy a to tylko została wyczerpana glukoza która podałeś przed i trzeba to przetrzymac i dostajesz kopa od nowego paliwa którym są ketony. Dlatego uważam że ładowanie węgli nie ma sensu próbowa

Keto krem z orzechów włoskich

Grafika
SKŁADNIKI  40 orzechów włoskich  20 g gorzkiej czekolady 90 % 180 g śmietana 36% 240 g mleka migdałowego  20 g masła  ekstrakt waniliowy  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA  Wszystkie składniki wrzucamy do blendera i miksujemy im dłużej tym będzie gęstsze. Opcjonalnie można dosłodzić elytrytolem  MAKRO  KCAL 1189 BIAŁKO  13,8 g TŁUSZCZ  119 g WĘGLOWODANY  16,4 g

Keto zapiekanka warzywno - mięsna

Grafika
SKŁADNIKI na 6 porcji  500 g karczku wieprzowego  500 g łopatki wołowej  400 g cukini 300 g kalafiora 400 g zielonego groszku  5 ząbków czosnku  200 g pora 1 szalotka 600 g śmietany 30% 250 g sera cheddar 5 łyżek oleju kokosowego  100 g masła  2 jajka  50 g mąki kokosowej  ostra papryka  majeranek sól  pieprz czarny  200 ml białego wytrawnego wina  gałka muszkatałowa  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA  Mięso mielimy Nagrzewamy piekarnik do 200 stopni Gotujemy kalafiora i groszek. 4 ząbki czosnku drobno siekamy. Cebulę kroimy w drobną kostkę. Na patelni roztapiamy 3 łyżki oleju, smażymy cebulę i czosnek, czekamy, aż się zeszklą. Dodajemy mięso, mięso lekko podduszamy, dodajemy majeranek i 1/2 świeżej ostrej papryczki posiekanej na mniejsze części. Do całości dodajemy mielony biały pieprz i sól. Mieszamy. Do miseczki na drobnych oczkach ścieramy ser. Mięso z patelni przekładamy do miseczki – studzimy. Przestudzone mięso przekładamy razem z jajkiem

keto kotlety na mleku kokosowym z pomidorami

Grafika
SKŁADNIKI na 6 porcji  700 g karkówki wieprzowej  200 g wątróbki drobiowej  5 ząbków czosnku  80 g siemienia lnianego  100 g parmesanu puszka mleka kokosowego  puszka pomidorów  2 łyżki sosu sojowego  3 łyżki smalcu  3 ostre papryki 200 g śmietany 30 % 1 szalotka pieprz  sól  mielony imbir SPOSÓB PRZYGOTOWANIA   Mięso mielimy, wątróbkę siekamy i wrzucamy do miski, dodajemy 1 łyżkę pieprzu , 2 ząbki czosnku miażdżymy w prasce i dodajemy do mięsa. Ostrą papryczkę rozcinamy i usuwamy gniazdo nasienne, kroimy w paseczki, a później w drobną kosteczkę. Dodajemy do mięsa. Całość doprawiamy solą, mielimy siemię i 3/4 dodajemy do mięsa a następnie zagniatamy dłonią. Formujemy pulpeciki z mięsa. Kotlety obtaczamy w reszcie siemienia i startego sera. 2 łyżki smalcu rozgrzewamy na patelni. Wkładamy na patelnię pulpeciki. Jedną szalotkę kroimy w półtalarki. Miażdżymy 3 ząbki czosnku, odstawiamy razem z szalotką dodajemy imbir. Kotlety smażymy po 4 min

keto udka po indyjsku

Grafika
SKŁADNIKI na 3 porcje  3 kurze udka  200 g śmietany 30% 50 g smalcu  100 g koncentratu pomidorowego  puszka pomidorów  100 g cebuli 2 ząbki czosnku  250 ml wody kostka rosołowa  15 g świeżego imbiru curry chilli  cynamon  sól  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA  Na maśle zarumieniamy pokrojoną cebulę, czosnek i starty imbir. Doprawiamy curry, cynamonem i chilli. Dodajemy koncentrat, pomidory, śmietanę, wodę i kostkę rosołową. Gotujemy 5 minut Dodajemy udka i dusimy około 80 minut  MAKRO  KCAL  1980 BIAŁKO  93 g TŁUSZCZ  164 g  WĘGLOWODANY  42,3 g 

Keto jajka z jarmużem

Grafika
SKŁADNIKI na 3 porcje 200 g jarmużu  8 jajek bio 24 g suszonej żurawiny 100 g orzechów włoskich  150 g masła  250 g wędzonego boczku  SPOSÓB PRZYGORTOWANIA   Na połowie masła podsmażamy jarmuż. Zdejmujemy z patelni Wrzucamy pokrojony boczek i podsmażamy, dodajemy żurawinę i orzechy. Smażymy 2 minuty i dodajemy do jarmużu Roztapiamy resztę masła i smażymy jajka sadzone    MAKRO KCAL 3532 BIAŁKO  113 g  TŁUSZCZ  327 g WĘGLOWODANY  43,5 g 

keto pizza śniadaniowa

Grafika
SKŁADNIKI na 6 porcji  10 jajek 250 g kiełbasy podwawelskiej 120 g salami wieprzowe  200 g sera gouda  200 g sera parmesan  200 g śmietany 30 % 200 g mleka migdałowego  500 g pieczarek  1 cukinia  sól pieprz  suszone oregano  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA  Nagrzej piekarnik do 200 stopni. Kiełbasę kroimy i podsmażamy na łyżce smalcu. Zdejmujemy z patelni Na patelnię dodajemy 2 łyżki smalcu i wrzucamy pokrojone pieczarki smażymy aż wyparuje z nich połowa wody. Wrzucamy pokrojoną cukinię i doprawiamy solą, pieprzem i oregano. Dusimy aż zmięknie cukinia. Sery ścieramy na drobnej tarce i mieszamy, dzielimy na trzy porcję jedną mieszamy z kiełbasą, drugą z cukinią i pieczarkami. W naczyniu żaroodpornym układamy kiełbasę z serem posypujemy połową pokrojonej chilli i układamy plasterki salami. Na wędlinę kładziemy mieszankę cukini, pieczarek i sera. Jajka mieszamy z śmietaną i mlekiem doprawiamy solą i pieprzem. Wylewamy na wierzch i posypujemy resztą chilli i s

keto lody z czekoladą

Grafika
SKŁADNIKI 4 żółtka  50 g erytrytolu opcjonalnie 600 g śmietany 30 % łyżeczka ekstraktu waniliowego  100 g czekolady gorzkiej 90 % SPOSÓB PRZYGOTOWANIA   Żółtka, 4 łyżki śmietany, ekstrakt i opcjonalnie erytrytol wstawiamy do kąpieli wodnej i mieszamy do czasu powstania kremu. Wyjmujemy z kąpieli i chwilę jeszcze mieszamy. Białka ubijamy na sztywną pianę i dodajemy do żółtek dobrze mieszamy. Kruszymy czekoladę i wrzucamy do kremu. Przelewamy do formy i wstawiamy do zamrażarki MAKRO  KCAL 2728 BIAŁKO  44,1 g TŁUSZCZE  265 g WĘGLOWODANY  37,7

keto zupa pomidorowa z mascarpone

Grafika
SKŁADNIKI 2 litry rosołu przepis tutaj https://ketoaktywny.blogspot.com/2019/09/keto-roso.html 1 puszka pomidorów 100 g suszonych pomodorów 1 por 1 cebula 100 g smalcu  250 g mascarpone 2 ząbki czosnku bazyli  oregano  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA  Rozgrzewamy smalec na patelni. Dodajemy pokrojonego pora. cebulę i czosnek. Smażymy około 5 minut. Dodajemy suszone pomidory i smażymy dalsze 5 minut. Na koniec wrzucamy pomidory z puszki i dalej smażymy 5 minut Wszystko dodajemy do rosołu i gotujemy 15 minut. Po gotowaniu lekko studzimy i blendujemy. Dodajemy mascarpone i doprawiamy, zagotowujemy i mieszamy do czasu roztopienia sera. MAKRO tak na oko ciężko rosół wyliczyć a na pewno jest tłustszy niż policzyłem KCAL  3258 BIAŁKO  134 g TŁUSZCZ  269 g WĘGLOWODANY  96 g

Keto gofry z boczkiem

Grafika
SKŁADNIKI 5 jajek bio 35 g siemię lniane  60 g sera cheddar  90 g sera gouda  30 g mąki kokosowej 300 g boczku wędzonego 100 g mascarpone  oregano bazylia  czosnek w proszku sól pieprz łyżeczka proszku do pieczenia  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA Boczek pokrojony w plasterki podsmażamy na suchej patelni z obu stron. Jajka mieszamy z mascarpone Dodajemy starte sery, siemie, proszek do pieczenia i przyprawy dobrze mieszamy Ciasto wlewamy porcjami do gofrownicy a na wierzch kładziemy plasterek boczku i pieczemy  MAKRO  KCAL  2847 BIAŁKO  128 g  TŁUSZCZ  242 g  WĘGLOWODANY  32 g 

Keto sos czosnkowy

Grafika
SKŁADNIKI żółtko 120 g oliwy z oliwek  łyżeczka musztardy papryka ostra  sól  pieprz czarny 100 g śmietany 30 % president gęstej  2 duże ząbki czosnku  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA 30 ml oliwy mieszamy z żółtkiem, musztardą doprawiamy i blendujemy dolewając powoli resztę oliwy, Na koniec dodajemy przeciśnięty czosnek i śmietanę president ona jest gęsta   MAKRO  KCAL 1478 BIAŁKO  8,35 g  TŁUSZCZ  159 g WĘGLOWODANY  9,44 g  

Keto bomba tłuszczowa z awokado

Grafika
SKŁADNIKI 60 g gorzkiej czekolady 90 % 50 g oleju kokosowego 100 g orzechów makadamia 1 awokado hass 4 zółtka 50 g masła 30 g oleju mct ekstrakt waniliowy  sól SPOSÓB PRZYGOTOWANIA W garnku w kąpieli wodnej mieszamy czekoladę, orzechy, olej kokosowy, masło, ekstrakt, sól, opcjonalnie półtorej łyżeczki słodzika. Podgrzewamy i rozpuszczamy. Wszystko przelewamy do blendera i miksujemy żeby dobrze zmielić orzechy. Dodajemy żółtka, awokado i olej mct. Ponownie miksujemy do uzyskania gęstej masy. Masę wykładamy do formy i wkładamy do zamrażarki. MAKRO  KCAL 2754 BIAŁKO  37,2 g TŁUSZCZ  277 g WĘGLOWODANY 31,9 g

Keto muffinki śmietankowo-owocowe

Grafika
SKŁADNIKI na 12 szt 6 jajek 700 g śmietanki 30%  100 g blanszowanych migdałów 200 g jagód  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA Nagrzewamy piekarnik do 200 stopni Migdały kruszymy. Przesypujemy do garnka i zalewamy śmietaną, Gotujemy 15 minut, później studzimy jajka mieszamy z śmietaną migdałową i ubijamy Formy na muffiny smarujemy masłem wrzucamy po kilka porzeczek i zalewamy śmietaną Pieczemy 15 minut  MAKRO KCAL 3251 BIAŁKO 83,4 g TŁUSZCZ 304 g  WĘGLOWODANY 66,4 g

Keto deser z mascarpone i orzechami

Grafika
SKŁADNIKI 30 g masła  90 g orzechów włoskich  60 g mąki kokosowej  240 g mascarpone 60 g powideł jabłkowych bez cukru  125 g jogurtu greckiego tłustego cynamon  ekstrakt waniliowy  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA  Nagrzej piekarnik do 150 stopni W misce wymieszaj masło, pokruszone orzechy, mąkę i łyżeczkę cynamonu opcjonalnie można dodać słodzik wysyp wszystko na blachę i piecz około 15 minut w misce wymieszaj jogurt, mascarpone, wanilię i opcjonalnie stewię. Delikatnie wmieszaj powidła jabłkowe. Podawaj na przemian wyłożone orzechy i mascarpone   MAKRO KCAL 2080 BIAŁKO 48,9 g TŁUSZCZ 187 g WĘGLOWODANY 47,3 g