Posty

Wyświetlanie postów z czerwiec, 2019

Ciasto czekoladowe z borówkami

Grafika
SKŁADNIKI 200 g gorzkiej czekolady 85 % 100 g masła 100 g śmietany 30 % 4 jajka 125 g borówek KCAL 2596  BIAŁKO   59,1 g  TŁUSZCZ  227 g  WĘGLOWODANY  60,9 g SPOSÓB PRZYGOTOWANIA czekoladę rozpuszczamy. Dodajemy masło mieszamy Oddzielamy żółtka od białek i białka ubijamy na sztywno z szczyptą soli Żółtka pojedynczo dodajemy do masy czekoladowej i dobrze mieszamy Borówki blendujemy i wrzucamy do reszty dobrze mieszając Teraz zostały tylko białka więc na kilka razy po łyżce dodajemy do masy i mieszamy Wszystko wlewamy do tortownicy i pieczemy 45 minut w 150 stopniach Wyjmujemy do wystygnięcia a później na 4 h do lodówki i można jeść U mnie podany z bitą śmietaną i orzechami

Sałatka z szpinakiem i grejpfrutem

Grafika
SKŁADNIKI 100 g szpinaku 130 g grejpfruta 70 g sera pecorino 45 g oliwy z oliwek sok z cytryny szczypiorek KCAL  713  BIAŁKO  18,2 g  TŁUSZCZ  66 g   WĘGLOWODANY  14 g SPOSÓB PRZYGOTOWANIA Wymieszaj oliwe z sokiem z cytryny i szczypiorkiem dopraw sola i pieprzem. Na talerzu rozłóż szpinak, ser  kawałki grejpfruta. Polej oliwą i podawaj

Krem czekoladowy

Grafika
SKŁADNIKI 40 g gorzkiej czekolady 85 % 25 g oliwy z oliwek 1 jajko ekstrakt waniliowy 30 g banana KCAL  558,5  BIAŁKO  12,55 g  TŁUSZCZ  48,05 g   WĘGLOWODANY  14,65 g SPOSÓB PRZYGOTOWANIA Rozpuść czekoladę i wymieszaj z oliwą Białka ubij na sztywno Żółtka dodaj do czekolady i wymieszaj. Wlej ekstrakt i posól Banan rozdrobnij widelcem i dodaj do masy Delikatnie wmieszaj białka Przelej do kubeczków i wstaw do lodówki #ketosłodkości #ketodieta #ketoprzepisy #dietaketogeniczna #ketoza #ketoodchudzanie

Krewetki z chorizo

Grafika
SKŁADNIKI 35 g kiełbasy chorizo 100 g krewetek 60 g groszku 80 g pomidora 50 g białego wina wytrawnego 80 g mascarpone 10 g masła klarowango ząbek czosnku 60 g cebuli 15 g orzechów macadamia natka pietruszki sól pieprz  KCAL  890   BIAŁKO   38,3 g    TŁUSZCZ   68 g    WĘGLOWODANY  22,53 g SPOSOB PRZYGOTOWANIA Cebulę drobno siekamy w kostkę. Czosnek kroimy w plastry. Na patelnię rozgrzanej patelni rozpuszczamy masło. Dodajemy chorizo pokrojone w cienkie plastry. Smażymy, aż puści sok i odparuje. Dodajemy czosnek z cebulą i smażymy. Dodajemy krewetki, groszek mrożony i pomidorki przekrojone na pół. Podlewamy winem i czekamy, aż odparuje. Doprawiamy solą i pieprzem. Całość mieszamy. Dodajemy serek mascarpone. Pietruszkę siekamy i dodajemy na końcu do sosu.

Sałatka z fetą i malinami

Grafika
SKŁADNIKI 70 g orzechy wloskie 100 g mieszanka sałat 140 g sera feta 70 g malin 50 g cebulka dymka 20 g musztarda łyzka octu winnego 50 g oliwy z oliwek KCAL  1350  BIAŁKO  35 g   TŁUSZCZ  127 g WĘGLOWODANY  30,3 SPOSOB PRZYGOTOWANIA  Rozgrzej piekarnik do 200 stopni. Umieść w nim orzech i opiekaj 5 minut Połącz pokrojoną dymkę, musztardę, ocet i oliwe Sałate umieść w misce i polej połową dressingu Dodaj ser maliny i orzechy 

Zapiekane pieczarki w gorgonzoli

Grafika
SKŁADNIKI 50 g dymki 2 ząbki czosnku 100 g szpinak 30  g oliwa z oliwek 200 g czerwonej fasoli 200 g gorgonzola 500 g pieczarki 30 g majonez 60 g ogórek konserwowy natka pietruszki bazylia łyżka soku z cytryny 50 g szprot w oleju KCAL  1754   BIAŁKO  84,8 g  TŁUSZCZ  137 g   WĘGLOWODANY   55,2 g SPOSÓB PRZYGOTOWANIA  Dymkę pokrojoną w kostkę i czosnek pokrojony w plasterki podsmażamy na patelni na lekko rozgrzanej oliwie – tak, by się zeszkliły, nie zmieniając koloru. Dodajemy grubo posiekany szpinak i blanszujemy. Doprawiamy solą i pieprzem, mieszamy. Składniki przekładamy do miski i odstawiamy do ostygnięcia Fasolę rozgniatamy widelcem i dodajemy do szpinaku. Dokładnie mieszamy. Do miski ze szpinakiem kruszymy grube kawałki gorgonzoli. Dodajemy drobno posiekaną bazylię. Delikatnie mieszamy. Kapelusze pieczarek układamy w naczyniu żaroodpornym blaszkami do góry a na nie wykładamy farsz Pieczarki skrapiamy z wierzchu oliwą. Pieczemy ok. 10 minut w piekar

babka kalafiorowa

Grafika
SKŁADNIKI 700 g kalafior 70 g smietana 30 % 20 g wiórki kokosowe 70 g siemie lniane 200 g boczek wędzony 10 g smalec 200 g cebula 150 g ser cheddar KCAL  2448  BIAŁKO  94,7 g  TŁUSZCZ 199 g   WĘGLOWODANY  61,8 SPOSÓB PRZYGOTOWANIA Kalafior blendujemy. Mieszamy z podgrzana smietaną Dodajemy mąkę zrobioną z wiórków, sól i pieprz oraz starty ser Boczek przesmażamy na oleju na rozgrzanej patelni. Dodajemy cebulę pokrojoną w kostkę. Przyprawiamy roztartym w dłoniach majerankiem. Smażymy na wolnym ogniu, aż cebula się zeszkli Dodajemy do kalafiora Naczynie żaroodporne smarujemy smalcem. Masę kalafiorową mieszamy, przekładamy do naczynia i rozprowadzamy na całej powierzchni. Babkę pieczemy ok. 30 minut w piekarniku rozgrzanym do temperatury 200 stopni #ketoza #dietaketogeniczna #ketoprzepisy #odchudzanie #zdroweodchudzanie 

Lody orzechowe

Grafika
SKŁADNIKI 250 g serek wiejski pilos 40 g białko wpc 80 50 g masło orzechowe 100 g śmietana 30 % KCAL  997  BIAŁKO  73,9 g   TŁUSZCZ  71,2 g   WĘGLOWODANY  22,5 g SPOSÓB PRZYGOTOWANIA Blendujemy wszystkie składniki. Na 40 minut do zamrażarki #ketoza #dietaketogeniczna #ketoprzepisy #odchudzanie #zdroweodchudzanie #ketosłodkości

sałatka brokułowa

Grafika
SKŁADNIKI 400 g brokuła 150 g jogurtu greckiego 30 majonezu dmowego na oliwie 20 g musztardy 75 g boczku wędzonego natka pietruszki KCAL  840  BIAŁKO  28,2 g  TŁUSZCZ  68,9 g   WĘGLOWODANY  21,8 SPOSÓB PRZYGOTOWANIA Na suchej patelni podsmaż boczek Brokuł podzielony na różyczki gotujemy Łączymy majonez musztardę i jogurt. Doprawiamy solą i pieprzem. Brokuł przekładamy do miski mieszamy z boczkiem i polewamy jogurtem.Doprawiamy natką #ketoza #dietaketogeniczna #ketoprzepisy #odchudzanie #zdroweodchudzanie #ketosaładki

Truskawka w czekoladzie

Grafika
SKŁADNIKI na 12 porcji 50 g masła 60 g oleju kokosowego 250 g masła orzechowego 60 g gorzkiej czekolady 85% 12 szt truskawek KCAL  2831  BIAŁKO  70,9 g   TŁUSZCZ  267 g   WĘGLOWODANY  67,3 g SPOSOB PRZYGOTOWANIA Roztopić masło dodać olej i czekoladę. Wszystko cały czas podgrzewać i mieszać. Dodać masło orzechowe i razem mieszać do całkowitego rozpuszczenia. Do form na muffiny włożyć po jednej truskawce i zalać czekoladą Wstawić do zamrażarki na 45 minut

Piersi nadziewane brokułami

Grafika
SKŁADNIKI 400 g piersi z kurczaka 60 g brokuła 120 g sera cheddar 90 g majonez domowy z oliwy 40 g masła sól pieprz chilli czosnek w proszku KCAL  1936   BIAŁKO  123 g  TŁUSZCZ  154 g   WĘGLOWODANY  12,4 g SPOSÓB PRZYGOTOWANIA brokuły obgotowujemy i w miarę drobno kroimy ścieramy ser mieszamy brokuły z serem dodajemy cztery łyżki majonezu i przyprawiamy sól, pieprz, pieprz cayen i czosnek Piersi doprawiamy sól, pieprz, pieprz cayen i czosnek wykrawamy kieszonkę w którą wkładamy brokuły zapinamy wykałaczkami Pieczemy w 200 stopniach około 50  minut Podajemy z majonezem z którego Ja robię sos czosnkowy i na porcję mięsa kładziemy 20 g masła 

Analiza składu ciała

Grafika
Dzisiaj po dwóch miesiącach zrobiłem analizę składu ciała. Najbardziej interesowało mnie czy wzrosła masa mięśniowa. Przecież ciągle w internecie ludzie się o to martwią. Jak widać na zdjęciach wzrosła i to znacząco bo prawie 3 kg myślę że u mnie jest to bardzo dobry wynik ponieważ nie ćwiczę stricte siłowo i nie podnoszę ciężarów na siłowni a bardzo dużo ćwiczę wytrzymałościowo. Robię sesje dwa razy w tygodniu rzadko trzy i jest to raczej trening wytrzymałościowo siłowy oparty na kalistenice i mobilizacji. Jednak moja Żona u siebie też zauważyła że ma twardy biceps a ona już prawie w ogóle nie ćwiczy. W filmie Magiczna pigułka też wspominają jak się nie mylę aborygeni którzy kiedyś byli na żywieniu wysoko tłuszczowym i przy tym mieli mocno umięśnione sylwetki gdzie jak wiadomo raczej chodzili duże odległości a nie pakowali Więc mięśnie rosną na ketozie a nawet myślę że lepiej niż na węglach tylko jest to sucha masa mięśniowa a nie napompowane bicki wodą     

Mój całodzienny jadłospis

Grafika
SKŁADNIKI na dwie osoby JA zjadłem 70 % 150 g kiełbasa podwawelska 50 g szpinak 30 g masło klarowane 6 żółtek kurzych 140 g awokado KCAL  1361  BIAŁKO  60,7  TŁUSZCZ  120 g  WĘGLOWODANY  15,8 SPOSÓB PRZYGOTOWANIA Kiełbasę krojmy i podsamażamy na maśle Dodajemy żółtka i szpinak Doprawiamy i dodajemy SAŁTKA Z KURCZAKIEM  SKŁADNIKI na 4 porcje 530 g pierś z kurczaka 150g oliwy z oliwek 6 g natka pietruszki 2 ząbki czosnku 300 g mieszanka sałat 30 g ser cheddar 250 g pomidorki 2 łyżki sok z cytryny łyżka ocet winny KCAL 2214  BIAŁKO  134 g  TŁUSZCZ  175 g   WĘGLOWODANY  24,6 SPOSÓB PRZYGOTOWANIA Zamarynuj kurczaka 10 minut w lodówce w 3 łyżkach oliwy, natki pietruszki i jednym ząbku czosnku. Dodtakowo dopraw solą i pierzem. Resztę oliwy wymieszaj z sokiem z cytryny, octem i  czosnkiem Kurczaka razem z marynatą smaż z obu stron. Pokrój w paski W misce ułóż sałatę, starty ser i pomidorki a na wierzcz kurczak i dressing  CIASTKO Z MALINAMI I CHIL

Pizza z kurczaka

Grafika
SKŁADNIKI SPÓD 300 g ugotowanego i posiekanego mięsa z kurczaka 250 g tarty cheddar 1 jajko DODATKI 200 g wędzonego boczku 20 g oliwy z oliwek 30 g sosu czosnkowego zrobionego na bazie majonezu z oliwy rukola 200 g  pomidor KCAL  2798  BIAŁKO  159   TŁUSZCZ  219 g  WĘGLOWODANY  47 g PRZYGOTOWANIE Kurczaka wymieszaj z serem i jajkiem Wlej mieszaninę na blachę  i rozprowadź cienką warstwę. Piecz przez 8-10 minut. Dodaj dodatki i piecz przez kolejne 10 minut. Pdawaj z sosem czosnkowym

Sałatka z krewetek 2

Grafika
SKŁADNIKI na dwie porcje 400 g mieszanki sałat 250 g pomidorków 230 g czerwona papryka 400 g krewetki 1 awokado natka pietruszki 90 g oliwy z oliwek łyżka soku z cytryny 20 g masło klarowane KCAL  1774   BIAŁKO  92,9 g    TŁUSZCZ  138 g   WĘGLOWODANY 45,6 g PRZYGOTOWANIE Krewetki podsmaż na maśle Oliwę wymieszaj z sokiem z cytryny i przypraw sól, pieprz i chilli wymieszaj sałatę z pokrojonymi warzywami dodaj krewetki i polej dressingiem 

Muffiny z truskawkami

Grafika
SKŁADNIKI 12 szt 250 g mascarpone 8 jajek 60 g masła klarowanego 60 g białka wpc 80 200 g truskawek KCAL 2476   BIAŁKO  120 g  TŁUSZCZE  207  WĘGLOWODANY  33,1 g W misce wymieszać masło i mascarpone. Dodaj białko i jajka. Dokładnie wymieszać Truskawki pokroić i powkładać do muffinowej formy. Wlać ciasto i piec w temperaturze 200 stopni przez 20 minut.

Trening i nawodnienie

Grafika
Piękna pogoda więc wykorzystuję jak się tylko da na jazdę na rowerze. Już tyle w ketozie a ciągle coś mnie zaskakuje. Podoba mi się to że w organiźmie zachodzą takie zmiany i człowiek ciągle odkrywać coś nowego i dowiaduje się czegoś co zaskakuje W poprzednim poście pisałem o ładowaniu węgli przed treningowo i dzisiaj pojechałem na czczo bez ładowania i tak jak myślałem jechało się znacznie lepiej nawet przez chwilę nie poczułem głodu. Kolejna rzecz którą obserwuję od dłuższego czasu to nawodnienie teraz do tego są super dni bo upalne. Wszędzie trąbi się że w ketozie trzeba bardzo mocno się nawadniać bo jak wiadomo na węglach woda z nimi się wiązała i zostawała w organiźmie czyli ją zatrzymywaliśmy Tylko czy te zasoby które były w naszych mięśniach zostawały wykorzystywane do nawadniania nas bo wydaje mi się że nie bardzo Zawsze jak jeździłem na węglach i tak było u każdego że po mocnym treningu waga pokazywała zawsze mniej ponieważ traciliśmy wodę i zawsze mówiono że trzeba

Placuszki z mascarpone

Grafika
SKŁADNIKI 170 g mascarpone 6 jajek 40 g masła klarowanego 40 g białka wpc 80 łyżeczka pasty waniliowej 100 g śmietany 30% 100 g truskawek KCAL  2014   BIAŁKA  87,3 g  TŁUSZCZE  174 g  WĘGLOWODANY  23,3 g SPOSÓB PRZYGOTOWANIA W robocie kuchennym lub dużej misce do mieszania połączyć mascarpone, masło i jajka. Dodaj białko do mokrej mieszanki składników i mieszaj aż do całkowitego połączenia. Dodaj ekstrakt waniliowy i wymieszaj ponownie. Podgrzej patelnię na średnim ogniu. Wlać ciasto naleśnikowe i smażyć po 2 minuty Ubijamy śmietanę i podajemy z truskawkami

Ketoza i sport

Grafika
Witam wszystkich Jest dużo pytań związany z sportem w ketozie postaram się na nie odpowiedzieć ale to wszystko co piszę jest tylko moim spostrzeżeniem niepopartym żadnymi badaniami tylko moimi treningami i tym jak mój organizm reaguje na nie w ketozie 1.        1 .  Czy w ketozie można trenować siłowo, wytrzymałościowo i czy da radę osiągać lepsze wyniki od tych na węglach ? Już kiedyś pisałem na ten temat w jakimś poście że jeden z lepszych moich sezonów był na diecie niskowęglowodanowej więc można wszystko jednak to zależy od naszych organizmów i indywidualnych możliwości Mam 46 lat od ponad 30 jestem w sporcie większość czasu to kolarstwo ale od paru lat trenuję też Krav mage, K1, BJJ, kalistenikę, biegam, jeżdżę na rowerze a nawet tańczę salse i kizombe. Ćwiczę 2 i 3 razy dziennie a w tygodniu robię jeden dzień pauzy. Więc myślę że mogę na ten temat się wypowiedzieć. Ja osobiście czuję się rewelacyjnie, nigdy niemiałem jakiś skutków ubocznych. Mój poziom