Posty

Wyświetlanie postów z grudzień, 2019

Keto piersi wilgotne jak nigdy

Grafika
Lubisz piersi z kurczaka ? Ja tak jest wiele przepisów na ten rodzaj  mięsa. Tylko pamiętaj kupuj z jak najlepszych hodowli bez antybiotyków i gmo, tylko w tedy ono nadaje się do jedzenia. Inaczej to sama chemia. Jeżeli kipisz dobre zdrowe mięso to jest to świetne źródło białka.  Przepis ten jest mieszanką wielu smaków a pierś jest wilgotna i pyszna nawet przez dwa trzy dni. SKAŁDNIKI na sześć porcji 1 kg piersi z kurczaka 200 g szpinaku  500 g pieczarek 250 g rosołu  200 g śmietany  350 g sera cheddar 30 g mąki kokosowej  3 ząbki czosnku 200 g cebuli  40 g oliwy z oliwek 100 g masła  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA Oliwę rozgrzej na patelni smaż na niej piersi po 5 minut z każdej strony. Zdejmij mięso i dodaj na patelnie pieczarki, smaż do wyparowania wody. Zdejmij z ognia. Na patelnię wrzuć masło, przeciśnięty czosnek, pokrojoną cebulę, podsmaż. Dodaj mąkę i mieszaj, jak zgęstnieje wlej rosół, śmietanę i starty ser. Wrzuć szpinak i pieczarki a na k

keto czekoladowe browni z twarożkiem

Grafika
Ciasto które łączy w sobie smaki gorzkiej czekolady i słodkiego twarożku i kto jest wstanie się oprzeć takim smakom. Na pewno nie Ja i Ty też rozhulasz swoje podniebienie do granic ekstazy. Proste w wykonaniu. Idealne dla ludzi lubiących słodkości a będących na dietach nisko węglowodanowych. Nawet jak jesteś pochłaniaczem cukru i tego rodzaju świństw i nie miałeś zamiaru być na diecie np. wysoko tłuszczowej to ciasto może spowodować zmianę twoich preferencji żywieniowych. SKŁADNIKI   na sześć porcji   200 g twarożek mój ulubiony  60 g erytrytol 4 jajka 100 g gorzkiej czekolady 90% 50 g masła  2 łyżki naturalnego kakao  30 g mąki kokosowej  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA Nagrzej piekarnik do 200 stopni. Wymieszaj 4 łyżki słodzika z twarożkiem i jednym jajkiem. Rozpuść masło i czekoladą i wymieszaj z reszta erytrytolu. Resztę jajek ubij, dodaj do nich mąkę, kakao i wlej czekoladę. Dobrze wymieszaj. Połowę ciasta wyłóż do formy z pergaminem, na to daj twarożek i resz

Trochę o tłuszczu

Grafika
Jak wiecie są cztery główne rodzaje tłuszczy. O każdym słyszymy i dobre i złe rzeczy. Jednak od paru lat zaczynamy inaczej na nie patrzeć, bardziej przychylnym okiem. O tłuszczu nasyconym raczej słyszymy od wielu lat złe rzeczy np. że powoduje choroby serca, a oleje roślinne które są mocno przetwarzane są zdrowe. Wszystko to jest jednak trochę bardziej skomplikowane i do utrzymania zdrowia potrzebujemy różnych rodzajów tłuszczów. Więc mamy: Tłuszcze nasycone  Wielonienasycone  Jednonienasycone  Tłuszcze trans Każdy z nich ma wpływ na nasze zdrowie na różne sposoby. NASYCONE  Tłuszcze nasycone zwykle znajdujemy w produktach pochodzenia zwierzęcego a tłuszcze jednonienasycone i wielonienasycone w żywności pochodzenia roślinnego. Tłuszcze trans to wyroby przetworzone. Kiedyś sądzono że tłuszcz nasycony i cholesterol powodują zapychanie się tętnic i co za tym idzie choroby serca. Teraz jednak wiemy że jest to nieprawda. Zasadniczo tłuszcze te pomag

keto babeczki dyniowe z nadzieniem

Grafika
Babeczki dyniowe z dużą ilością przypraw które dają im niesamowity smak i aromat a dodatkowo kryją w sobie słodki sekret. Każda jest nadziewana kremem z serka mascarpone. Jak na razie jest to mój najlepszy wypiek a przynajmniej jeden z najlepszych. Ich smak śni mi się po nocach 😀😀😀                    SKŁADNIKI na 12 porcji 250 g mascarpone  8 łyżek erytrytolu  łyżka śmietany 30% łyżeczka ekstraktu waniliowego  200 g płatków migdałowych  2 łyżeczki proszku do pieczenia  łyżeczka cynamonu pół łyżeczki mielonego goździka  pół łyżeczki mielona gałka muszkatałowa  pół łyżeczki mielonego imbiru pół łyżeczki mielone ziele angielski  pół łyżeczki soli 2 jajka 100 g dyni  50 g masła  50 g mleka migdałowego  50 g mąki kokosowej  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA  Rozgrzej piekarnik do 200 stopni Dynie włóż do piekarnika i piecz około 30 minut. Wyjmij i ostudź. miąższ włóż do blendera i miksuj na puree. Wymieszaj mascarpone z 3 łyżkami erytrytolu, śmie

keto zapiekanka z kalafiorowym puree

Grafika
Na zapiekanki mięsne jest już dużo przepisów, jednak tym Cię zaskoczę. Samo mięso nie jest niczym nadzwyczajnym, można użyć tutaj każdego rodzaju. Największym plusem tego przepisu jest puree kalafiorowe. Daje ono wyjątkowy smak całej potrawie. Dodatkowo dzięki kalafiorowi ma ona duże właściwości zdrowotne. Ostatnie badania wskazują że spożycie tego warzywa może zapobiec rakowi prostaty i pęcherza. Dla nas ketogeników jego plusem jest też to że na 100 g ma niecałe 3 g węglowodanów i dużo witamin i minerałów. SKŁADNIKI   30 g smalcu 1 kg mielonego mięsa do wyboru  100 g cebuli  3 ząbki czosnku 200 g selera naciowego  150 g koncentratu pomidorowego  900 g kalafiora  200 g śmietany 200 g sera cheddar  50 g parmesanu  suszony tymianek  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA   Rozgrzej piekarnik do 200 stopni Na patelni roztop smalec. Dodaj zmielone mięso, cebulę, czosnek, seler, koncentrat pomidorowy, szklankę wody. Gotuj, aż mięso się zrumieni, a warzywa zmiękną. Do

Keto chleb z lnu

Grafika
Mój nowy wypiek. Ciągle poszukuję idealnego pieczywa na diecie ketogenicznej, z reguły jest ono dla mnie za słodkie.Tu taj dzięki użyciu siemienia lnianego ta słodycz została stłumiona a co ca tym idzie jest to jeden z moich lepszych chlebów. Przy okazji chlebek bardzo zdrowy dzięki właściwościom siemienia lnianego. Posiada ono błonnik, ligany i kwasy tłuszczowe omeg 3. Nasiona zawierają oba rodzaje błonnika, rozpuszczalny 20-40 proc. i nierozpuszczalny 60-80 proc. Wykazano korzystny wpływ na obniżenie glukozy i cholesterolu w krwi. Więc nie pozostaje nic innego jak tylko piec i jeść SKŁADNIKI 7 jajek 80 g siemienia lnianego 20 g mąki kokosowej sól pół łyżeczki gumy ksantanowej łyżeczka proszku do pieczenia 100 g masła 30 g oliwy z oliwek  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA  Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni Siemię drobno mielimy. Mieszamy z resztą suchych składników. Jajka ubijamy i dodajemy resztę mokrych składników. Mieszamy z suchymi i ciasto wlewamy do keksó

Keto prezenty rabat 25%

Grafika
Siedzisz i zastanawiasz się, jak schudnąć jak najwięcej, aby pochwalić się rodzinie podczas Świątecznej kolacji. Myślisz co zrobić żeby zmieścić się w o rozmiar mniejszą sukienkę lub garnitur na Sylwestra. To jest twój czas, aby zabłysnąć. Teraz ważne pytanie brzmi: JAK możesz to osiągnąć w tak szybkim czasie bez głodowania ? Jest na to sposób keto dieta. Do Świąt już mało czasu więc się spiesz. Jednak pamiętaj że przed tobą jeszcze sylwester i karnawał więc kilka miesięcy zabawy. Obawiasz się o kolację Swiateczną że będzie dużo pokus ale możesz robić dania keto masz na blogu przepis na pierogi, krem z pieczarek zamiast kaszy z grzybami można zrobić kalafiora z sosem z pieczarek. Karpia w galarecie spokojnie można jeść, usmażyć go można w panierce serowej a będzie dużo lepszy niż w normalnej. Więc spokojnie dasz radę a jak będą mówić że im szkoda Ciebie bo tak się męczysz. To myśl o tym że masz cel i jesteś szczęśliwa że do niego się zbliżasz i jedzenie tobą nie rządzi. J ak

Keto krem pieczarkowy

Grafika
Nadchodzą Święta gdzie króluje zupa grzybowa. Lubię grzyby jednak są wysoko węglowodanowe zawłaszcza suszone. Dlatego szukam zamiennika którym są pieczarki ich zalety to niska ilość węglowodanów, znajduje się w nich błonnik w postaci beta-glukanów które mają zdolność obniżania poziomu złego cholesterolu LDL we krwi i normowania poziomu glukozy. Nie mają też dodatkowego białka w postaci robaków 😁  Dlatego jako zamiennik zupy grzybowej polecam krem pieczarkowy tłuściutki i zdrowy  SKŁADNIKI na 4 porcje  1 litr rosołu z przepisu  który jest tutaj  600 g pieczarek 200 g cebuli 100 g śmietany 30% 100 g masła 40 g mąki kokosowej  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA  Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na 50 g masła. Dodajemy pokrojone pieczarki. Chwilę podsmażamy. W drugim garnku roztapiamy masło i dodajemy mąkę mieszamy i przyrumieniamy. Dolewamy powoli rosół i mieszamy, kilka razy zagotowując. Dodajemy pieczarki z cebulą i gotujemy 5 minut. Wlewamy śmietanę i doprawiamy

Keto pierogi z kapusta i grzybami

Grafika
Pierogi to danie które lubi prawie każdy, można robić je na wiele sposobów z mięsem, kapustą na słodko z ziemniakami i co tylko człowiek sobie wymyśli może zapakować w pieróg 😁 Wiele osób nie chce przechodzić na dietę lub ją przerywają na Swięta właśnie z powodu pierogów. Więc mam na to rozwiązanie pierogi nisko węglowodanowe z dużą dawką tłuszczu idealne na keto dietę.  Jeżeli ktoś nie chce takiej ilości tłuszczu bo np. jest na diecie lowcarb to wystarczy zrezygnować z boczku albo dać go mniej. Jest to też przepis dla osób które są uczulone na gluten albo go unikają a pierogi te są bezglutenowe. Jestem przekonany że osoby jedzące węglowodany i normalnie robione pierogi też będą zachwycone tym przepisem. Więc jest to danie dla wszystkich.     SKŁADNIKI  300 g mąki lnianej  3/4 szklanki wrzącej wody  sól  1 jajko  10 g oleju kokosowego 20 g suszonych grzybów  500 g kiszonej kapusty 500 g pieczarek  250 g boczku  100 g cebuli liść laurowy  z

Keto kruche z czekoladą i masłem orzechowym

Grafika
Dość często moi klienci lub osoby piszące do mnie nie mogą jeść nabiału. Jest to pewien problem ponieważ większość deserów ten nabiał posiada a to jest idealne ciasto dla takich osób. Jest aksamitne z lekką nutą kokosa i orzechów.  Twoje podniebienie będzie zachwycone tym smakiem 😀  Jeżeli będzie dobrze schłodzone to na stole może stać kilka godzin, jednak nie wieżę żeby tyle stało bo każdy będzie sięgał po nie aż zostaną tylko okruszki. W przygotowaniu ciasta używamy kremu kokosowego dlatego musimy wstawić puszki z mlekiem kokosowym do lodówki na kilka godzin. Później zbieramy tylko samom gęstą śmietanę SKŁADNIKI na 10 porcji 2 puszki śmietany kokosowej  szklanka masła orzechowego łyżeczka ekstraktu waniliowego  6 łyżek erytrytolu 150 g gorzkiej czekolady 90 % 12 łyżek mąki kokosowej  1 łyżeczka gumy ksantanowej   pół łyżeczki soli himalajskiej  4 łyżki masła klarowanego  4 łyżki wody Migdały do dekoracji  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA  Mle

Jaki rodzaj diety ketogenicznej wybrać ?

Grafika
Jest mi znanych kilka rodzajów diety ketogenicznej i tylko od naszych potrzeb zależy którą będziemy stosować aby uzyskać najlepsze wyniki. Wyróżniamy trzy różne modele żywienia ketogenicznego  Ketoza standardowa czyli 20/30 g węglowodanów  Ketoza cykliczna tutaj doładowujemy węglowodany około treningowo Ketoza ukierunkowana gdzie raz lub dwa razy dziennie ładujemy się węglami  Teraz musimy wybrać który protokół żywieniowy będzie nam najbardziej odpowiadał a to nie jest łatwe. Najpierw postaram się każdy z nich opisać  Podstawowa dieta ketogeniczna - Na pewno od niej powinien zacząć każdy. Pomoże to w szybszym zaadoptowaniu. Jest pomocna w odchudzaniu zwłaszcza jak nie jesteśmy aktywni fizycznie. Również jest pomocna w zwalczaniu poważniejszych stanów zapalnych w naszym organizmie. Tutaj głównym źródłem węglowodanów są nisko węglowodanowe warzywa lub nasiona i orzechy. Spożywamy do 30 g a najlepiej do 20 g węglowodanów i umiarkowanie białka 0.6 g

Keto zapiekanka meksykańska

Grafika
Zapiekanka w stylu meksykańskim na ostro z słoniną i wypełniona papryką i mięsem a to wszystko uwieńczone żółtym serem. Obiad szybki w wykonaniu niewymagający jakiś umiejętności kuchennych i bardzo sycący a ma tylko 10 g węglowodanów na porcję   SKŁADNIKI na cztery porcje 1 kg mielonej wołowiny 3 szt papryki żółtej  100 g słoniny 2 jajka 100 g cebuli 2 ostre papryki 25 g natki pietruszki 200 g sera gouda  40 g oliwy z oliwek  kminek  sól pieprz  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA  Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni Cebulę, 100 g papryki, paprykę ostrą i oliwę dodajemy do blendera i miksujemy. Mieszamy z mięsem i resztą składników oprócz sera. Wykładamy do naczynia żaroodpornego i posypujemy startym serem. Zakryte folia aluminiowa wstawiamy do piekarnika i pieczemy 40 minut, po tym czasie zdejmujemy folie i zapiekamy 15 minut MAKRO   KCAL 1021 BIAŁKO 67.2 g TŁUSZCZE 78.4 g WĘGLOWODANY 10.05 g #keto #ketoza #dietaketogeniczna #di

keto deser z kremem o nucie mięty

Grafika
Uwielbiam czekoladę o smaku mięty i desery z tą nuta. Dlatego zrobiłem ten jest słodko miętowy. Dla wzmocnienia smaku można dodać ekstraktu miętowego na przykład do czekolady. Ja nie miałem w domu więc przepis jest bez ale i tak wyszło pyszne. Idealny deser dla wszystkich z bardzo małą zawartością węglowodanów bo na porcje tylko 4 g. Więc jesz smacznie i tyłek nierośnie :)  Życzę udanej zabawy przy wykonywaniu tego deseru i SMACZNEGO      SKŁADNIKI na 10 porcji  150 g mąki migdałowej  5 łyżek erytrytolu 15 lisków świeżej mięty 250 g mascarpone 25 g śmietany 30% 100 g masła 100 g gorzkiej czekolady 90 % Łyżka oleju kokosowego  SPOSÓB PRZYGOTOWANIA  Rozgrzej piekarnik do 200 stopni. Wyłóż kwadratową blachę do pieczenia pergaminem. W dużej misce wymieszaj mąkę migdałową i 2 łyżki erytrytolu. Wlej roztopione masło do miski. Mieszaj składniki, aż powstanie ciasto. Wyłóż ciasto do formy do pieczenia. Piecz  10 minut. Wyjmij z piekarnika i odstaw na bok, a