Jaki rodzaj diety ketogenicznej wybrać ?



Jest mi znanych kilka rodzajów diety ketogenicznej i tylko od naszych potrzeb zależy którą będziemy stosować aby uzyskać najlepsze wyniki.

Wyróżniamy trzy różne modele żywienia ketogenicznego 

Ketoza standardowa czyli 20/30 g węglowodanów 

Ketoza cykliczna tutaj doładowujemy węglowodany około treningowo

Ketoza ukierunkowana gdzie raz lub dwa razy dziennie ładujemy się węglami 

Teraz musimy wybrać który protokół żywieniowy będzie nam najbardziej odpowiadał a to nie jest łatwe.

Najpierw postaram się każdy z nich opisać 

Podstawowa dieta ketogeniczna - Na pewno od niej powinien zacząć każdy. Pomoże to w szybszym zaadoptowaniu. Jest pomocna w odchudzaniu zwłaszcza jak nie jesteśmy aktywni fizycznie. Również jest pomocna w zwalczaniu poważniejszych stanów zapalnych w naszym organizmie. Tutaj głównym źródłem węglowodanów są nisko węglowodanowe warzywa lub nasiona i orzechy. Spożywamy do 30 g a najlepiej do 20 g węglowodanów i umiarkowanie białka 0.6 g do 1 g na kg masy ciała a resztę uzupełniamy tłuszczem gdzie jest go około 80 % 
Po miesiącu adaptacji powoli zmniejszamy ilość tłuszczu i zaczynamy spalać go z naszych boczków.

Cykliczna dieta ketogeniczna - Jest dla osób które czują że potrzebują doładować węglowodany około treningowo. Możesz mieć takie odczucia po przejściu na keto że brakuje Ci siły na treningu więc w tedy ładujesz. Ja osobiście stosowałem następujące ładowanie przed treningiem piłem kawę z łyżką oleju mct i łyżką miodu a po treningu piłem białko z 20 g glukozy i 10 g fruktozy do tego kawa i omega 3. po takim ładowaniu i tak miałem dość dużą ilość ketonów w krwi.
Czy to pomagało ciężko powiedzieć na pewno lepiej działało na psychikę w końcu przez kilkadziesiąt lat mojego trenowania ciągle słyszałem jedz węglowodany. Ten model lepiej sprawdzał się przy treningu siłowym a jak jechałem na ciężki trening np. kolarski to był moment w którym odczuwałem odcięcie spowodowane spaleniem glukozy i trzeba było to przetrzymać do momentu aż organizm zaczynał znowu korzystać z ketonów ale to tylko moje odczucie może u Ciebie będzie inaczej 

Ukierunkowana dieta ketogeniczna -  Nigdy tego sposobu nie próbowałem więc ciężko mi coś o nim powiedzieć ale chodzi o to że przez cały tydzień jesteśmy na diecie standardowej a raz w tygodniu ładujemy węglowodany np. 150 g To jest tak jak jesteś na węglowodanach i jest taka metoda na tydzień przed startem która pozwala zmagazynować więcej glikogenu. Czyli prze parę dni trenujesz intensywnie ale ograniczając spożycie węglowodanów a na dzień, dwa przed startem zaczynasz je ładować.


Teraz pozostaje tylko wybrać.

 Ja jednak uważam że najlepsza jest standardowa a trenuję dość dużo jest to sześć razy w tygodniu średnio dwie i pół godziny dziennie i są to różne dyscypliny takie jak: Kalistenika, ocr, biegam, jeżdżę na rowerze, sporty walki 

Na razie czuję się świetnie i nie widzę potrzeby ładowania w końcu przeszedłem na keto po to żeby korzystać z ketonów a nie z glukozy i dla mnie na chłopski rozum zmuszanie organizmu do sięgania po dwa paliwa może powodować różne perturbacje np. zużywanie więcej energii na przejście z jednego na drugie ale to tylko moje przemyślenia.

Pewnie będę próbował jakiegoś ładowania i sprawdzał jak się czuję i czy daje to lepsze wyniki bo już taki jestem i szukam zawsze czegoś co pomoże mi w osiąganiu szczytów moich możliwości a w przyszłym roku planuje Ultra maratony w biegach z przeszkodami więc sił będę potrzebował. 

Jestem na keto od 09.2018 r i jak na razie cały czas stosuję standardową dietę oczywiście są dni kiedy przekraczam ilość węglowodanów ale tez dużo jest takich gdzie jem ich bardzo mało. Kocham treningi na czczo, często jadam tylko jeden posiłek a jak dwa to w oknie żywieniowym które ma 4/6 h.
Widzę że bardzo dużo ludzi obawia się ketozy bo jest przekonana że nie da rady budować masy mięśniowej jest to błędne przekonanie. Na keto nie pompujesz mięśni wodą tylko budujesz suchą masę mięśniową która moim zdaniem wygląda dużo lepiej. Ja zawsze nie mogłem zrozumieć po co się tuczyć a później to zrzucać. Przecież można cały czas dobrze wyglądać a nie tylko dwa miesiące w roku :)  ale o tym będzie innym razem 

Napisz w komentarzu jaki ty protokół stosujesz i przy jakich treningach bardzo chętnie poczytam.







#keto #ketoza #sport #ketozawsporcie #ketoporady #dietaketogeniczna #dietawysokotłuszczowa #dietaniskowęglowodanowa #dieta #odchudzanie #ketoadaptacja #treninginaketo #zdrowetłuszcze #ketokuchnia #ketoprzepisy #ketobiad #ketośniadanie #lowcarb      

 




Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Keto chleb mój ulubiony

Keto pierogi z kapusta i grzybami

Keto CHLEB